وسط نوروزی اقتصاد انتخابات ستاد انتخابات کشور

وسط: نوروزی اقتصاد انتخابات ستاد انتخابات کشور انتخابات ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی خروج ارز همراه مسافر نصف شد

در تازه‌ترین تغییرات اعمال شده است در ضوابط ورود و خروج ارز مسافری مجموع خروج ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام همراه مسافر تا سقف ۵۰۰۰ یورو تعیین می‌شود.

خروج ارز همراه مسافر نصف شد

خروج ارز همراه مسافر نصف شد

عبارات مهم : سیاست

در تازه ترین تغییرات اعمال شده است در ضوابط ورود و خروج ارز مسافری مجموع خروج ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام همراه مسافر تا سقف ۵۰۰۰ یورو تعیین می شود. این رقم نسبت به ۱۰ هزار یوروی قابل خروج قبلی نصف شده است است.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی در جریان تغییراتی که در سیاست های ارزی خود در فروردین ماه امسال اعمال کرده هست، شرایط تازه ای جهت ارز مسافری ایجاد کرد. از تغییراتی در میزان ارز تخصیص داده شده است یافته به مسافران تا حجمی که آنها می توانند از کشور خارج کنند.

در سال گذشته بود که با اصلاح دستورالعمل اجرایی “ضوابط ناظر بر ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام همراه مسافر”، مبلغ قابل حمل جهت خروج از کشور تعریف شد به طوری که در جهت اجرای قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اعلام شد که سقف خروجی و ورودی ارز ۱۰ هزار یورو و یا معادل آن به سایر ارزها است و بیش از این مبلغ ممنوع بوده و پولشویی محسوب می شود.

خروج ارز همراه مسافر نصف شد

اما در تازه ترین بازبینی که در روابط ورود و خروج ارز مسافری انجام شده، مبلغ قابل حمل تا ۵۰ درصد کم کردن یافته است و بر این اساس خروج ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام همراه مسافر مجموعا تا سقف۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرزهای هوایی و تا سقف مبلغ ۲۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی مجاز است.

این در حالی است که خروج ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام مازاد بر۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها جهت مرزهای هوایی و مبلغ ۲۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها جهت مرزهای زمینی، ریلی و دریایی به وسیله هر مسافر به خارج از کشور، منوط به اظهار آن در وقت ورود و مشروط به ارائه رسید چاپی حاوی کد رهگیری صادره از سوی باجه بانک ملی کشور عزیزمان ایران و تا سقف مبلغ مندرج در رسید در مبادی خروجی به گمرک خواهد بود.

در تازه‌ترین تغییرات اعمال شده است در ضوابط ورود و خروج ارز مسافری مجموع خروج ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام همراه مسافر تا سقف ۵۰۰۰ یورو تعیین می‌شود.

همچنین بر اساس ضوابط جدید، ورود ارز به صورت اسکناس به کشور مجاز بوده و جهت مبالغ تا۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها الزامی به اظهار آن به گمرک وجود ندارد. در صورت ورود ارز به صورت اسکناس بیش از این مبلغ، بانکها مجاز به پذیرش آن به صورت سپرده بوده و در صورت درخواست سپرده گذار، عین آن به همراه سود مربوطه به صورت ارزی به وی پرداخت خواهد شد.

در کنار تغییراتی که در ضوابط ورود و خروج ارز همراه مسافر اعمال شده است است از چندی پیش و در جریان سیاست تک نرخی شدن ارز، یکی از سیاست های اجرایی شده است به عوض کردن در حجم ارز تخصیص داده شده است یافته به مسافران بر می گردد به طوری که ارز مسافرتی جهت یکبار سفر در سال تا حدود ۱۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت می شود. ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم مرز و یکسان المنافع به غیر از عراق نیز ۵۰۰ یورو و یا معادل آن به سایر ارزها است.

تا پیش از سیاست دولت جهت تک نرخی شدن ارز و اعلام قیمت ۴۲۰۰ تومان جهت دلار، هر چند که تخصیص ارز مبادله ای به مسافر متوقف شده است بود، ولی می توانستند با ارائه پاسپورت، کارت ملی و بلیت به صرافی بانک ها تا سقف ۵۰۰۰ دلار ارز دریافت کنند قیمت آن تفاوت چندانی با بازار نداشت و حدود ۱۵ تا ۲۰ تومان روی هر دلار ارزان تر عرضه می شد.

خروج ارز همراه مسافر نصف شد

واژه های کلیدی: سیاست | مسافر | همراه | مسافرت | مسافران | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار