وسط نوروزی اقتصاد انتخابات ستاد انتخابات کشور

وسط: نوروزی اقتصاد انتخابات ستاد انتخابات کشور انتخابات ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی وام منزل اولی‌ها ۲۰۰ میلیون تومان شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام مطلب که عملکرد شهرداری‌ها باعث شده است قیمت زمین در پایتخت کشور عزیزمان ایران با سوییس برابری کند گفت که خوشبختانه با زیاد کرد

وام منزل اولی‌ها ۲۰۰ میلیون تومان شد

وام منزل اولی ها ۲۰۰ میلیون تومان شد

عبارات مهم : اجاره

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام مطلب که عملکرد شهرداری ها باعث شده است قیمت زمین در پایتخت کشور عزیزمان ایران با سوییس برابری کند گفت که خوشبختانه با زیاد کردن وام منزل اولی ها از ۸۰ به ۱۰۰ میلیون تومان که امروز شورای پول و اعتبار تصویب کرد، شاهد زیاد کردن توان خرید زوجهای جوان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، حامد مظاهریان در نشست خبری که صبحگاه امروز برگزار شد اظهار کرد: خوشحالیم به اطلاع برسانیم که امروز شورای پول و اعتبار رقم تسهیلات سپرده بعد انداز مسکن یکم را از ۸۰ به ۱۰۰ میلیون تومان زیاد کردن داد، بنابراین به هر زوج ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق می گیرد که می تواند در توانمند کردن آنها کمک بسزایی انجام شود.

وام منزل اولی‌ها ۲۰۰ میلیون تومان شد

وی افزود: سال گذشته قیمت مسکن ۵.۶ درصد زیاد کردن یافته و ۳.۷ درصد تعداد معاملات اوج رفته است که نشان می دهد بازار مسکن به سمت رونق مصرفی در حال حرکت است و جهت نخستین بار رونقی را تجربه می کنیم که با زیاد کردن شدید قیمت روبه رو نیستیم.

مظاهریان خاطرنشان کرد: برنامه دولت که در چهار سال آینده هم انشاءالله ادامه خواهد داد این است که بتواند بر روی منزل اولی ها و زوجهای جوان همانند دو سال گذشته تمرکز کند. زوجهای جوان گروهی هستند که تازه مبادرت به تامین مسکن می کنند و برنامه دولت این است که از طریق صندوق بعد انداز مسکن یکم و رقم بی سابقه ۱۶۰ میلیون تومان وام، زوجهای جوان را توانمند کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام مطلب که عملکرد شهرداری‌ها باعث شده است قیمت زمین در پایتخت کشور عزیزمان ایران با سوییس برابری کند گفت که خوشبختانه با زیاد کرد

در دولت قبل قیمت مسکن ۵۰۰ درصد گران شد

وی با بیان اینکه طی دوره ۸ ساله دولت قبل قیمت مسکن بالغ بر ۵۰۰ درصد زیاد کردن یافت، اظهار کرد: آماری مرکز آمار و بانک مرکزی نشان می دهد. قیمت مسکن از میانگین هر متر مربع ۶۵۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۴ به ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان درسال ۱۳۹۲ رسیده هست. در حال حاضر قیمت مسکن هر متر مربع مسکن ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان است نتیجه اینکه از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ قیمت حدود ۱۰.۶ درصد زیاد کردن اوج رفته است.

مظاهریان همچنین با اشاره به زیاد کردن روزافزون قیمت زمین در دولت قبل یادآور شد: طی سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ قیمت زمین از متری ۶۴۰ هزار تومان به متری ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران زیاد کردن یافته که ۷۰۰ درصد و معادل ۸.۶ برابر زیاد کردن قیمت را نشان می دهد. ولی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ شاهد ۲ درصد زیاد کردن قیمت زمین هستیم.

طی سالهای ۹۲ تا ۹۶ اجاره ۱.۵ برابر شده است است

وام منزل اولی‌ها ۲۰۰ میلیون تومان شد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درخصوص زیاد کردن اجاره بها گفت: اجاره بین سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ حدود ۳.۴ برابر شده است است و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ حدود ۱.۵ برابر شده است هست. این نشان می دهد هم اکنون شاهد باثبات ترین قیمتها جهت بازار مسکن هستیم که مبنایی جهت حرکت اصولی به سمت آینده است.

شهرداری ها قیمت زمین را مرتب اوج می برند

وی با اشاره به تاثیر شهرداری ها بر زیاد کردن قیمت مسکن گفت: انتقادی که به شهرداری ها وارد می شود این است که انضباط شهری به هم خورده هست. شهر صاحب یک شناسنامه و برنامه بود. ولی شهرداریها جهت اینکه منبع مهم درآمد خود را از سوداگری و زیاد کردن خرید و فروش می دانستند با زیاد کردن تراکم و بی نظمی، کنترل را به هم ریختند. در پایتخت کشور عزیزمان ایران رقم وحشتناک ۴۹۰ هزار منزل خالی وجود دارد. منطقه ۲۲ یک نمونه است که باید پرسید بر مبنای کدام سند مصوب این اتفاق افتاده هست. در آنجا ساخت و سازی را می بینید که مابه ازای آن خریداری وجود ندارد. مضافا اینکه ساخت و سازهای انجام شده است در منطقه ۲۲ هنوز جزو آمار منزل های خالی محاسبه نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام مطلب که عملکرد شهرداری‌ها باعث شده است قیمت زمین در پایتخت کشور عزیزمان ایران با سوییس برابری کند گفت که خوشبختانه با زیاد کرد

قیمت زمین در پایتخت کشور عزیزمان ایران با سوییس برابری می کند

مظاهریان با بیان اینکه قیمت زمین در پایتخت کشور عزیزمان ایران معادل کشور سوییس هست، اظهار کرد: این رویکرد نه تنها اقتصاد کلان شهرها بلکه اقتصاد کشور را تحت فشار قرار داده هست. الان قیمت زمین در پایتخت کشور عزیزمان ایران معادل شهرهای سوییس و زیاد از آن هست. ما کشوری هستیم که کمبود زمین نداریم به همین لحاظ فرایند کلانشهرها است که باعث این مسئله شده است است.

وام منزل اولی‌ها ۲۰۰ میلیون تومان شد

سپرده گذاری ۱۶۵ هزار نفر در صندوق بعد انداز مسکن یکم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون در حساب صندوق بعد انداز مسکن یکم ۱۶۵ هزار نفر سپرده گذاری کرده اند، افزود: الان در این حساب رقمی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان وجود دارد. این سپرده ها تعهدی است و بانک موظف است آن را انجام دهد. برآورد این است که ظرف یک سال آینده بانک باید دو برابر این رقم را تجهیز منابع کند و با اضافه کردن ۷۰۰۰ میلیارد تومان آن را به حدود ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان به بازار مسکن تزریق شود. اهمیت این ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان این است که متکی به بودجه قوه مجریه نیست و به وسیله مردم انجام می شود. بنابراین توسعه پایداری را تضمین می کند؛ لیکن تقاضاها به تدریج واردبازار مسکن خواهند شد و شوک قیمتی ایجاد نخواهند کرد.

مالیات منزل های خالی از خردادماه گرفته می شود

مظاهریان راجع به سامانه اخذ مالیات از منزل های خالی گفت: یکی از ابزارها جهت اینکه بتوان منزل های خالی را کنترل کرد مالیات هست. لذا این قانون از خردادماه امسال اجرایی و سامانه آن نیز به موقع رونمایی می شود. مبنا این بود که این منزل ها در سال اول از مالیات معاف باشند و در سال دوم نیمی از اجاره باید به عنوان مالیات پرداخت شود. البته اشکال این است که چنین رقمی چندان نمی تواند مالکان را ترغیب به فروش کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مسکن دوم در کشور وجود دارد که زیاد اقشار متمکن آنها را در اختیار دارند. مالیات بر منزل های خالی مشمول بر منزل های دوم هم می شود؛ لیکن طبق تعریف مرکز آمار منزل ای که کمتر از شش ماه استفاده شود منزل دوم محسوب می شود که در ردیف اخذ مالیات قرار می گیرد.

دو رویکرد تورم زا در دولت قبل

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح مسکن مهر که به وسیله دولت قبل شروع شد گفت: غفلتی بزرگ در طرح مسکن مهر صورت گرفت. نخستین اشکال مسکن مهر مکانیزم مبتنی بر نام نویسی آن بود. برآورد اولیه طراحان این بود که حدود ۱.۲ میلیون نفر تحت پوشش قرار گیرند ولی هنگامی که نام نویسی انجام شد تعداد عضویت کنندگان به ۲.۳ میلیون نفر رسید. بنابراین بهتر بود به جای اینکه برگه را به هرکسی بدهند گروههای نشانه از طریق نهادهایی همچون کمیته امداد، بهزسیتی و بنیاد مسکن شناسایی شوند.

وی افزود: دومین مسئله مسکن مهر به مکان یابی آن مربوط می شد که فکر می کردند اگر بیرون شهر باشد قیمت ارزان تری جهت متقاضیان ایجاد می شود؛ در حالی که هنگامی که مسکن را بیرون شهر و در جایی فاقد امکانات زیربنایی و روبنایی می برید گروهی را تجمیع می کنید که به بازتولید فقر منجر می شود و تا دهه ها طول می کشد که آنها بتوانند به میانگین خدمات شهری برسند. بنابراین بهتر بود در جایی اقدام به ساخت و ساز می کردند که از زیرساخت ها، خدمات و هویت شهری برخوردار باشد.

مظاهریان، نظام تامین مالی مسکن مهر را نیز دچار اشکال دانست و گفت: نظام تامین مالی این طرح که مبتنی بر پول پرقدرت بانک مرکزی بود باعث شد تورم هنگفتی به کشور وارد شود؛ لیکن آخر کار تورم روی دوش مردم سرشکن می شود. بنابراین همان گروههای که به ظاهر نشانه طرح مسکن مهر هستند متضرران مهم این اشتباه در نظام تامین مالی شدند.

دیگر کسی به قصد سودآوری وارد بازار مسکن نمی شود

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: جدا از این قضیه بازار ملک درایران، سفته بازانه بود. افراد در این بازار به نیت سودآوری بسیار اوج سرمایه گذاری می کردند. اتفاقی که در دولت یازدهم افتاد این بود که میل به بازار مسکن از سفته بازانه به رونق مصرفی عوض کردن کرد. طی چهار سال اخیر شاهدیم که حباب قیمت مسکن تخلیه شده است و برآورد می شود حدود ۲۰ درصد قیمت واقعی مسکن کم کردن یافته هست. آرزویی جهت دهه ها بود که مسکن کالایی مصرفی باشد نه سرمایه ای. در دولت یازدهم این عوض کردن رویکرد اتفاق افتاد و می شود این نوید را داد که الان کسی به قصد سودآوری وارد بازار مسکن نمی شود.

اجاره بها با تورم حرکت می کند

مظاهریان، قیمت رشد اجاره بها را متناسب با تورم دانست وگفت: از نظر اقتصادی، اجاره بها از سه عامل قیمت مسکن، قیمت تورم و تسهیلات بانکی تاثیر می گیرد. در حال حاضر قیمت اجاره کمتر از قیمت تسهیلات هست. با اینکه این قیمت فشار مضاعفی را بر روی اقشار میانگین و پایین وارد می کند ولی نشان می دهد با توجه به انگاره های اقتصادی، قیمت اجاره هر سال خودش را تعدیل می کند. آینده نگری می شود اجاره همراه با قیمت تورم حرکت کند. با توجه به موجودی مسکن هم که زیاد است فکر می کنیم روند قیمت اجاره بها در شش ماه آینده معادل قیمت تورم باشد.

واژه های کلیدی: اجاره | ایران | بازار | مالیات | میلیون | بازار مسکن | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار