وسط نوروزی اقتصاد انتخابات ستاد انتخابات کشور

وسط: نوروزی اقتصاد انتخابات ستاد انتخابات کشور انتخابات ریاست جمهوری اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار گوناگون مدهای خانمانه عجیب و مرگبار در طول تاریخ

به گزارش برترین ها، در دوران هایی از تاریخ زن به عنوان جنس دوم و در مرحله ای پایین تر از مرد قرار داشت. به عنوان مثال در بسیاری از فعالیت ها زنان بدون گرفتن ام

مدهای خانمانه عجیب و مرگبار در طول تاریخ

مدهای خانمانه عجیب و مرگبار در طول تاریخ

عبارات مهم : طراحی

به گزارش برترین ها، در دوران هایی از تاریخ زن به عنوان جنس دوم و در مرحله ای پایین تر از مرد قرار داشت. به عنوان مثال در بسیاری از فعالیت ها زنان بدون گرفتن امضای همسرانشان حق انجام کاری را نداشتند. این محدودیت ها در مورد ظاهر و ظاهر آنها نیز صادق بود به طوری که مجبور بودند لباس هایی به تن کنند که بسیار سخت و آزار دهنده بود. در واقع طراحان لباس بدون توجه به کارایی و راحتی لباس، آنها را تنها به نشانه قشنگی طراحی می کردند. اگر دوست دارید که با آزاردهنده ترین مدهای خانمانه در طول تاریخ آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

کفش پاشنه بلند ۹۱ سانتی متری

مدهای خانمانه عجیب و مرگبار در طول تاریخ

اگر فکر می کنید که پوشیدن کفش پاشنه بلند جهت شما سخت هست، باید کفش های پاشنه بلندی را که زنان اروپایی در قرن های ۱۵ تا ۱۷ میلادی به پا می کردن، ببینید. این مدل کفش ها «Chopine» نام داشتند که طول پاشنه آنها به ۹۱ سانتی متر می رسید. مطمئنا زن ها نمی توانستند با این کفش ها به آسانی راه بروند، از این رو از عصا یا افراد دیگری جهت جلوگیری از افتادن کمک می گرفتند.

البته سابقه کفش های پاشنه بلند به سالها قبل از این مدل کفش خاص باز می گردد. در قرن ۱۰ میلادی، نه تنها زنان، بلکه مردان نیز هنگام سوار شدن بر اسب کفش های پاشنه بلند می پوشیدند. در واقع این مدل کفش ها پاهای آنها را به رکاب می چسباند. در قرن ۱۷ میلادی، کم کم کفش های پاشنه دار به قشر میانگین و بالای جامعه تعلق گرفت و نشانه ای از لوکس بودن شد. در قرن ۱۸میلادی، مردها دریافتند که این کفش ها برایشان غیر کاربردی ست، از این رو آنها را از اکسسوری هایشان از بین بردن کردند.

بزرگ کردن چشم با استفاده از گیاه سمی شابیزک

چشم های بزرگ از قدیم یکی از نشانه های قشنگی بود. مطالعات نشان داده که حتی امروزه نیز چشم های بزرگ جذابیت بیشتری دارند. البته امروزه راههای زیادی جهت بزرگ نشان دادن چشم ها هست. به عنوان مثال زنان به کمک لنزهای رنگی و لوازم آرایش می توانند حالت چشم هایشان را عوض کردن دهند ولی در قدیم این کار به همین راحتی نبود.

زنان ایتالیایی قرن ۱۶ میلادی از روش های خطرناکی جهت این کار استفاده می کردند که یکی از مرسوم ترین آنها استفاده از شابیزک بود. شابیزک نوعی گیاه است که دارای ماده سمی آتروپین می باشد. حتی در گزارشات آمده که مصرف این ماده در میان زنان فرانسوی قرن ۱۹ میلادی نیز مرسوم بوده هست. اگر چه این گیاه خاصیت درمانی دارد ولی اگر به مقدار زیادی مصرف شود، احتمال فوت را به همراه خواهد داشت.

زنان این ماده را به نشانه بزرگ تر شدن چشم هایشان داخل آنها می ریختند. اگر چه تاثیر این ماده تا چند ساعت بعد از مصرف باقی می ماند ولی با خطراتی که به همراه دارد، استفاده از آن کار عاقلانه ای نیست.

شکستن پای زنان چینی جهت کوچک نگه داشتن آنها

به گزارش برترین ها، در دوران هایی از تاریخ زن به عنوان جنس دوم و در مرحله ای پایین تر از مرد قرار داشت. به عنوان مثال در بسیاری از فعالیت ها زنان بدون گرفتن ام

یکی از وحشتناک ترین تجربه هایی که زنان جهت قشنگی و مد و فشن انجام می دادند، شکستن پاهایشان بود. در قرن ۱۰ میلادی پاهای کوچک در میان زنان چینی به عنوان سمبل قشنگی آشنا می شد. از این رو پای دختران را در سن ۵ سالگی محکم می بستند تا از رشد آنها جلوگیری کنند. با این کار، نه تنها رشد پاها متوقف می شد بلکه پاها حالتی دفرمه نیز به خود می گرفت که در نهایت دردناک بود و روی راه رفتن آنها نیز تاثیر منفی می گذاشت.

اگر چه این کار زیاد در میان طبقات بالای جامعه مرسوم بود ولی زنان طبقات پایین تر نیز جهت پیدا کردن شوهر، این مد را دنبال می کردند. این مد تا قرن ۲۰ هم ادامه داشت تا این که بعد از تلاش های بسیار ممنوع اعلام شد.

دامن هایی با عرض ۱۸۳ سانتی متر

یکی دیگر از مدهای خطرناک خانمانه دامن های بسیار بزرگ بود. این مدل دامن ها زیاد در دوران رنسانس محبوبیت داشتند اگر چه در قرن ۱۸ میلادی از مد افتاده و جای خود را به دامن های راسه و تنگ دادند ولی بار دیگر در قرن ۱۹ میلادی توجه طراحان مد را به خود جلب کردند.

عرض این دامن ها بسیار زیاد بود به طوری که به ۱۸۳ سانتی متر هم می رسید. از این رو راه رفتن با آنها بسیار سخت بود، به خصوص در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد. بدتر از آن زمانی بود که زنان سوار بر درشکه می شدند و دامن آنها به چرخ درشکه گیر می کرد. اگر چه پوشیدن این دامن ها مصیبت بود ولی زنان به خاطر روی مد بودن آن را به تن می کردند. چند نمونه از فوت و میر بر اثر پوشیدن این دامن ها نیز گزارش شده است است.

دامن بسیار تنگ هابل

هابِل «Hubble» در لغت به معنای بستن پای حیوانات هست. در قبل جهت جلوگیری از فرار حیوانات، پای آنها را می بستند. در اوایل قرن بیستم، دامن هابل چنین نقشی را در مورد زنان ایفا می کرد! این دامن مخصوصا جهت زنان طراحی شده است بود تا مانع از تند راه رفتن و برداشتن گام هاي بزرگ شود.

دامن هابل را یک فرانسوی به نام پُل پواقه طراحی کرد. زنان در آن دوره بسیار محدود بودند و پُل به گفته خودش در تلاش بود که لباس راحت تری جهت زنان طراحی کند ولی درست برعکس آن را انجام داد و شاید علت طراحی این لباس، تحقیر زنان آن دوران بود!

آستین های بزرگ و سنگین

مدهای خانمانه عجیب و مرگبار در طول تاریخ

بسیاری از مدها تنها به نشانه قشنگی طراحی شده است اند، بدون این که ذره ای به کاربردی بودن یا راحتی آن فکر شده است باشد. در سال ۱۸۲۰ بود که لباس هایی با آستین های بسیار پفی طراحی شد، به طوری که زنان به مشکل دست هایشان را تکان می دادند. اگر چه آستین های پفی را در مدهای امروزه هم می توانیم مشاهده کنیم ولی پف این لباس ها قابل مقایسه با لباس های سالها قبل نیست.

زنان با پوشیدن این آستین ها قادر نبودند حتی دست های خود را بالای سرشان ببرند. علاوه بر آن، پوشیدن این لباس، به علت لایه های زیادی که داشت، در طول فصل های گرم سال بسیار سخت و طاقت فرسا بود.

آرایش با سرب

نه تنها اکنون، بلکه زنان در گذشته هم جهت زیباتر شدن از مواد متفاوت جهت پوشاندن پوست صورت ارزش استفاده می کردند. به عنوان مثال سرب ماده ای بود که زنان یونان باستان از آن جهت روشن کردن صورت ارزش استفاده می کردند. حتی ملکه الیزابت یکم نیز از مواد مضر و خطرناکی جهت این کار استفاده می کرد.

سرب، از این جهت که جذب پوست شده است و در نهایت به ریزش مو و عفونت و التهاب منجر می شود، ماده مناسبی نیست. حتی استفاده بلند مدت از این ماده ممکن است به فوت منجر شود به طوری که نمونه های بسیاری از فوت و میر در نتیجه استفاده از این ماده گزارش شده است است.

مصرف آرسنیک جهت روشن شدن پوست

به گزارش برترین ها، در دوران هایی از تاریخ زن به عنوان جنس دوم و در مرحله ای پایین تر از مرد قرار داشت. به عنوان مثال در بسیاری از فعالیت ها زنان بدون گرفتن ام

زنان جهت زیبایی، روی مد بودن و در مسابقه با زنان دیگر دست به هر کاری می زدند. به عنوان مثال زمانی که پوست روشن مد شد، زنان به آرسنیک روی آوردند که خطرات بسیاری را جهت سلامتی به همراه داشت. مصرف زیاد این ماده حتی به فوت نیز منجر می شد ولی زنان آن دوران، به علت نداشتن لوازم آرایشی مجبور به این کار بودند.

مدهای خانمانه عجیب و مرگبار در طول تاریخ

واژه های کلیدی: طراحی | میلادی | استفاده | پاشنه بلند | کفش پاشنه بلند | پوشیدن کفش پاشنه بلند | اخبار گوناگون

مدهای خانمانه عجیب و مرگبار در طول تاریخ

مدهای خانمانه عجیب و مرگبار در طول تاریخ


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار